فعالیت شرکت خدمات فنی و مهندسی صنایع و معادن کانی مس در پروژه احیاء مستقیم(۲) جهان فولاد سیرجان


فعالیت شرکت خدمات فنی و مهندسی صنایع و معادن کانی مس در پروژه احیاء مستقیم(۲) جهان فولاد سیرجان
 

دکتر حق شناس مدیر عامل شرکت کانی مس در خصوص مدیریت طرح پروژه جهان فولاد سیرجان توضیحاتی بدین شرح بیان کردند:

پروژه احیا مستقیم (۲) جهان فولاد سیرجان بصورت EPC با پیمانکاری شرکت MMTE  و همکاری شرکت خدمات فنی و مهندسی صنایع و معادن کانی مس به عنوان مدیر طرح  در حال اجرا می باشد.

در بخش مهندسی، این شرکت وظیفه بررسی اطلاعات، مدارک پروژه و درصورت لزوم تکمیل آنها را داشته زیرا این مدارک، در حین انجام تعهدات قراردادی، ملاک حل اختلافات و تغییرات پروژه می باشد.

وی خاطر نشان کرد، خدمات بخش تدارکات، به جهت اطمینان خاطر کارفرمای محترم از ورود کالا و تجهیزات منطبق با استانداردهای مندرج در قرارداد می باشد. بنابراین شامل کلیه ساختارهای کنترلی در مراحل بازبینی و تایید مدارک، ساخت کارخانه ای، حمل و انبارش می گردد.

همچنین دربخش اجرا، این مدیر طرح علاوه بر نظارت بر نحوه اجرا و نصب تجهیزات مطابق با استانداردهای تعریف شده در پروژه، اقدام به ارائه دستورالعمل ها و راه کارها در جهت کنترل هزینه و زمان در این پروژه می نماید.

ایشان افزودند: از مهم ترین دستاورد های پروژه می توان به افزایش سطح تولید محصولات فولادی و آهن اسفنجی به عنوان محصول پایه ای در صنایع فولادی، ارزش افزوده ایجاد شده به جهت جلوگیری از خام فروشی محصولات و بومی شدن تکنولوژی میدرکس اشاره نمود. پروژه احیا ۲ شرکت جهان فولاد سیرجان به ظرفیت تولید سالانه ۱۰۵۰۰۰۰هزار تن در حال اجراست که با احتساب کارخانه احیاء یک این مجتمع (به ظرفیت ۹۶۰ هزار تن)، ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت در نتیجه همکاری های مشترک به ۲ میلیون تن خواهد رسید که این شرکت را در شمار پیشگامان تولید و عرضه این محصول راهبردی قرار می دهد .